tiistai 22. marraskuuta 2011

... kuinka pitkä tauko

Kapteenin lokikirja tiistai 22.11.2011
Aamupaino: tuntematon
----------------------------------------------------------------------
Eipä ole tännekään tullut kirjoitettua ties kuinka pitkään aikaan. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Isäinpäivä-viikonloppu meni melko mallikkaasti karppilinjalla. Viime viikko menikin sitten aika plörinäksi Saksaan tehdyn messumatkan vuoksi. Syömiset oli vähän mitä oli ja sen varmasti vaa'alla huomaa...

Tuli siis tehtyä 5 päivän messumatka Saksanmaalle, Düsseldorfiin. Kohteena Medica 2011, maailman suurin lääkintälaite-messu/-kongressi. Siellä oli tungosta kuin Pekingin metrossa ruuhka-aikaan. Eli kyynärpäätaktiikalla mentiin! Laitteita oli jos jonkinlaista; lonkkaproteesista magneettikuvauslaitteeseen ja ultraäänestä jumppanauhoihin.

Lenkkeilykin jäi siinä samassa. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja palata lenkkipoluille ja karppilinjalle! Ruokavalion palauttaminen on varmasti se helpompi duuni.

Eikai tässä sen kummempia tällä kertaa. Eteenpäin sano karppi vastavirrassa!

Päivän biisi: http://www.youtube.com/watch?v=8fX1oSMi7l0

-J

keskiviikko 9. marraskuuta 2011

... mistä tätä energiaa tulee?

Kapteenin lokikirja keskiviikko 9.11.2011
Aamupaino: 135,6 kg (-1,5 kg)
----------------------------------------------------------------------
 Just, vähän on tullut takapakkia painon suhteen parina päivänä. Yksi syy siihen on varmaan eilinen työkeikka Tampereelle ja huonot ruokailut+kohtuu huono nestetankkaus.

Noh, kuitenkin. Eilen siis töihin Tampereella ja illaksi takaisin kotiin. Autossa sai istua sen melkein 5 tuntia ja siihen päälle 7 tunnin työt. Kotona olin takaisin n. klo 20.30. Energiaa riitti 12 tunnin työreissun jälkeen ihmeen paljon ja jaksoin vielä 22.oo jälkeen lähteä heittämään juoksuohjelman mukaisen lenkinkin. Hyvä minä! Lenkki oli jo hieman haastavampi: 5min kävellen, 4min juosten ja sitten takaisinpäin sama. Ei taukoa menon ja paluun välissä. Sen voin todeta, että kummasti kunto on noussut :) Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Tänään piti herätä aikaisin aamulla, koska vaimo halusi lähteä Jumbon citymarketin avajaisiin ostamaan halpoja Muumi-mukeja. Rajoitettu erä siis. Noh, eipä se meikäläistä kauheasti napostellut ja vielä vähemmän siinä vaiheessa kun kassajonossa oli seissyt jo TUNNIN! No okei, sain Moccamasterin (tuo mustan kullan ja kahvinjuojan nuoruudenlähde) 49,90€! Kyllä oli hinta kohdallaan kun normihinta on 178€. Tänään on vapaapäivä juoksusta, joten ilta on mennyt rennosti ja motivaatiota kerätessä. Kyllä se kieltämättä harmitti kun tuon aamuisen lukeman näki vaa'assa. Mutta eikai tässä muuta tällä erää.

Keep on rockin'!

Päivän biisi: http://www.youtube.com/watch?v=cGvF6bKurjs

-J

sunnuntai 6. marraskuuta 2011

... mähän juoksen!

Kapteenin lokikirja sunnuntai 6.11.2011
Aamupaino: 134,7 kg (-2,4 kg)
----------------------------------------------------------------------
Niin se on eka viikko karppausta takana ja miellyttävä tuloskin painon pudotuksen suhteen. Eilen sorruin syömään pizzaa mikä toi 300g takapakkia tälle viikolle mutta tuo -2,4 kg on silti hieno tulos.

Perjantain lenkki meni mukavasti: Kävele 5min, juokse 2-3min, pidä lyhyt tauko, kävele kotiin. Juoksussakin valitsin tuon 3min ja hyvin jaksoi! Täytyy olla ylpeä itsestä, että viitsin edes lähteä. "Aiemmassa elämässä" en olis edes tätä viikkoa jaksanut panostaa, mutta nyt tuntuu kyllä hyvältä.

Lauantaina oli vapaapäivä lenkkeilystä, mutta käveltyä tuli kohtuullisesti kun kiersi Helsingin messukeskuksessa Digi-, Ski-, Board-. Lätkä&Säbä- ja HifiExpot. Silloin sorruin sen pizzankin syömään ja se tosiaan näkyi tämän aamun vaakalukemassa.

Tänään kävin sitten ostamassa ihan juoksukengät! Oli hyvät alennukset joten viitsi opiskelijakin panostaa.
 Kävin jo sisäänajamassakin nuo kengät ja kyllähän lenkki mukavasti kulki.

Nyt vaan kohti uutta viikkoa ja uusia haasteita! Ja tietty saisihan sitä uusi pienempi painokin olla taas viikon päästä.
Näihin tunnelmiin

-J

torstai 3. marraskuuta 2011

... mikä meininki!

Kapteenin lokikirja torstai 3.11.2011
Aamupaino: 135,2 kg (-1,9 kg)
----------------------------------------------------------------------
Niin on kuukausi vaihtunut ja paino tippunut lisää. Kyllä on hieno fiilis! Nälkä ei vaivaa, kun syö hyvin ja olo on mitä mainioin. Asetin itselleni melko kovan tavoitteen: jouluun mennessä jos saisi 10 kg pudotettua! Saas nähdä kuinka äijän käy.

Kävin jälleen heittämässä lenkin tuon juoksuohjelman mukaisesti. Olin vissiin niin innoissani, että unohdin pitää suunnitelman mukaisen tauon meno- ja paluumatkojen välillä. Noh, pikkujuttuja, hyvin jaksoi silti =)

Tänään on menty perinteisellä aamupalalla, pekonia ja munia. Lounaaksi fetasalaattia majoneesilla ja pari possun lehtipihviä. Päivälliseksi parsakaaligratiinia ja paistettua lohta. Aijai kun karppisapuska on hyvää! Kuola suupielessä odottelen jo huomista aamupalaa.

Lyhyestä virsi kaunis, eli ei tässä taas kummempia. Hyvää yötä ja kauniita unia!

Päivän biisi (tänään lenkkibiisinäkin toiminut): http://www.youtube.com/watch?v=CgiXVlW-ICE

-J